במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר האחרונים (2020) הובלנו קמפיין רשת לציבור דוברי הרוסית בישראל, בשיתוף קרן קונרד אדנאואר.
הקמפיין כלל סדרה של שלושה סרטונים, בהנחיית קסניה סבטלובה, שעסקו בהסכם עם האמירויות, בהשלכות הסיפוח ובפתרון שתי המדינות בנוסח יוזמת ז'נבה. הסרטונים, שנערכו כאמור בשפה הרוסית, זכו לצפייה נרחבת עם למעלה מ- 120 אלף חשיפות, ו- 53 אלף צפיות.
קמפיין זה הוא חלק מתוכנית כוללת שמובילה יוזמת ז'נבה בקרב דוברי הרוסית בישראל.
כחלק מהתוכנית פועלים שני קורסים לדוברי השפה הרוסית – קורס מנהיגות וקורס לעיתונאים ובלוגרים. משתתפי הקורסים השונים עוברים סדרה של מפגשים, הרצאות וסיורים, שעם פרוץ הקורונה עברו להתקיים במרחב הוירטואלי, בהשתתפות מאות אנשים.
מטרת קבוצת העיתונאים והבלוגרים היא לגוון את השיח באמצעי התקשורת דוברי הרוסית בישראל, ולספק ארגז כלים של ידע ופתרונות מדיניים. במסגרת תוכנית זו התארחה נציגתנו בערוץ 9, במסגרת אייטמים שעסקו בנושא הסכמי השלום ומצב הפלסטינים.
לצד קבוצת העיתונאים והבלוגרים, פועלת כאמור קבוצת מנהיגות בקרב דוברי הרוסית בישראל, שנועדה אף היא לתת ביטוי לקולות נוספים בקרב קהילה זו. במסגרת התוכנית יזמו המשתתפים את אתר המיתוסים קונפליקטופדיה שנועד לתת תשובה למיתוסים ולנרטיבים שונים, ולהסיר מחסומים פסיכולוגיים.